Friends, Just Feel Better... =D

Bersangka Baik


Assalamualaikum.. 
Entri kali ini berkenaan husnuzhon.. Kata lain ialah bersangka baik.. Bersangka baik lah kita dengan manusia... 
Bila teringat masa part 1, 2, 3 adalah mesti berkenaan dengan assignment.. nak siapkan assignment last minit.. mulalah terhegeh2 nak buat... Kalau dah buat kerja berkumpulan mestilah kena berjumpa dak??
Adalah salah seorang daripada kumpulan aku tak datang....
Mula lah masing2 marah2 n call banyak kali tapi tak berangkat... 
Esok harinya baru tahu yang dia sakit dan sangatlah tak larat....
Dan aku tetap mengatakan yang dia nih buat alasan semata2...
Yelah semalam okay je.. 

Tiba lah giliran aku pulak yang sakit..
Aku tak dapat datang buat assignment esok kena hantar.. Aku msg kawan yang aku ni sakit, tak larat sangat...
Mula lah aku pkir sejenak.. Uih.. mesti dorang ingat yang aku nih buat alasan semata2.. Yelah semalam kan aku okay.. Sehat.. Siap bergelak ketawa dengan diorang...
Baru aku tersedar.. Dan rasa apa yang dia rasa...

Okay.. Lepas nih.. Apa yang berlaku, kena lah bersangka baik.. Kita nak tahu apa yang berlaku sebenarnya tanya dia sendiri.. Tidak perlu tanya kawan atas kawan...